Abstract | Nova odgojno-obrazovna ustanova treba olakšavati razvoj generičkih kompetencija, prvenstveno kreativnost i inovativnost kod učenika, rješavanje problema, kritičko mišljenje, donošenje odluka, timski rad i digitalnu pismenost. Učenje se odvija u interakciji s učiteljem, ostalim učenicima, roditeljima, stručnjacima, širom zajednicom te prostorom koji preuzima ulogu trećeg pedagoga, uz drugog u ulozi učitelja i prvog u ulozi učenika, ali i samostalno u radu na odgojno-obrazovnim sadržajima. Prostor treba osloboditi dinamičnost i potaknuti zanimljivost obrazovnog procesa umjesto sadašnjeg dosadnog i napornog 45-minutnog sjedenja u klupama. Djeca ulaze u potpuno drugi svijet, svijet drugačiji od njihovog dosadašnjeg, niskog, ruralnog okruženja kakav krasi cijelo njihovo mjesto, a u širem kontekstu i cijelu Cetinsku krajinu. Volumen je u svom prostornom okviru isprepleten različitim zonama i predstavlja drugačije okruženje za djecu, njihovo novo selo, prostor istraživanja i učenja. |